Hjertet av Skien

Klosterøya er Skiens nye kraftsentrum med et yrende nærings- og kulturliv – og lekre boliger vest på øya.

Sett passerspissen i en av leilighetene og dra en imaginær sirkel. Da ser du hvor sentral beliggenheten er. Skien er byen som har alt. Her starter Telemarkskanalen hvor du kan sluse deg opp helt til Dalen. Når M/S Victoria passerer få meter fra leiligheten, har du et “bilde” de fleste kan tenke seg å ramme inn og henge på veggen. Det er også en kort biltur til Gaustatoppen og vår Nasjonalpark Hardangervidda som er blant våre store turistattraksjoner.

I Skien har vi hvert år en stor Matfestival med flere tusen besøkende. I Brekkeparken, som er kjent for sin blomsterprakt og gamle bondestuer, avholdes utekonserterter gjennom hele sommeren. Vår årlige musikkfestival Skien Live er en festival for alle, barn, unge, familie, voksne og næringsliv. Alt dette kan du oppleve en kort spasertur unna når du bor på Klosterøya Vest.

Bluesbyen Notodden ligger kun 50 minutter unna! Bor du i Skien har du kort veg til sjøen og kommer deg lett ut i skjærgården til Kragerø og Jomfruland.

Alle leilighetene, uavhengig av størrelsen, blir attraktive. Og det er noe eget ved å kunne flytte inn i en splitter ny og moderne bolig. Klosterøya Vest har svært gode solforhold og vakker utsikt, takket være sin vestvendte beliggenhet.

Hittil har vi bygget og ferdigstilt syv bygninger. Stockmann, Rosmersholm, Brovik, Fosli, Solness, Løvborg og Gabler. Planlegging av de neste byggetrinnene har startet og forventet salgstart våren 2020.

Google har kjøpt 2000 mål tomt i Skien hvor det gjøres plass til et stort datasenter.

Kultur

Fra Klosterøya Vest har du gangavstand til store deler av Skiens brede, fristende kulturliv; bl.a. Teater Ibsen, Ibsenhuset og SF Kino.

Mat og drikke

Skien har en rekke gode spisesteder - de fleste finner du i gåavstand fra Klosterøya Vest.

Severdigheter

Skien er en flott by med lang historie og nydelig natur. Noen av severdighetene Skien har å by på, finner du ved å klikke på bildene.

Shopping

Med leilighet på Klosterøya Vest trenger du bare å ta på deg skoene for å shoppe til bankkortet går varmt. Med kort gangavstand til alle butikkene i sentrum, samt kjøpesenteret Herkules, er det nok av fristelser.

Sport og aktiviteter

Om du ønsker å vandre langs kanalen, eller trene innendørs i treningsstudio, kan Klosterøya Vest friste med det aller meste innen gang- og sykkelavstand.